16
Ιον.
09

Ευτυχία…

ευτυχίαΕΥΤΥΧΙΑ…μια λεξούλα τόσο μικρή, αλλά τόσο περίπλοκη και σύνθετη, όπως η ετυμολογία της: «εύ» και «τύχη»…

Σύμφωνα με τον Μπαμπινιώτη, η ευτυχία ορίζεται ως «την πλήρη ευχαρίστηση και ικανοποίηση, που αισθάνεται κάποιος στη ζωή του.»

Θα μπορούσε κάλιστα να ισχύει αυτό αν πολλοί δεν θεωρούσαν την ευτυχία σαν αυταπάτη του ανθρώπινου νου, μια ψευδαίσθηση, δέλεαρ…ένα άπιαστο όνειρο… μια χίμαιρα.

Πού την βρίσκει κανείς, λοιπόν? Ακόμα και εδώ το «τοπίο είναι θολό», δεν δίνεται μια συγκεκριμένη απάντηση…Για πολλούς είναι ένας επίγειος παράδεισος και επιδίδονται σε ένα κυνήγι χαμένου θησαυρού, ενώ σύμφωνα με τις διάφορες θρησκείες δεν την συναντάμε στον κόσμο ετούτο που ζούμε, αλλά σε ένα άλλο. Πνευματικό ίσως….κάτι σαν θείο δώρο!

«Ωραία λόγια», θα μου πείτε «αστροφεγγιά…αλλά τι μας ζαλίζεις καλοκαιριάτικα με τέτοια θέματα»?

Η αλήθεια είναι ότι καιρό τώρα ήθελα να γράψω κάτι για αυτήν…Δυστυχώς δεν είμαι σοφή, που μπορεί να δώσει απαντήσεις και λύσεις σε όλα αυτά, αλλά είμαι απλά και εγώ ένας ταπεινός άνθρωπος, που αναζητώ όπως όλοι το μερίδιο ευτυχίας που μου αναλογεί…αν μου αναλογεί δηλαδή…

Τώρα τελευταία έπεσε στα χέρια μου ένα μικρό βιβλιαράκι τσέπης, που έχει συγκεντρωμένες στις σελίδες του αποφθέγματα και φράσεις…ακόμα ίσως και προσωπικές εμπειρίες ανθρώπων για το τι εστί ευτυχία και πού μπορούμε να την βρούμε…

Θα μου πείτε «καλά, πιστεύειςότι η λύση κρύβεται στις σελίδες αυτού του βιβλίου»? Μπορεί και όχι είναι η δική μου απάντηση…αλλά μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για προβληματισμό…για περισσότερη αναζήτηση, που ίσως μας φέρει πιο κοντά στο πεθυμητό αποτέλεσμα…

Πολύ θα ήθελα να σας παραθέσω μερικά από αυτά, που διάβασα…και πού ξέρετε? Ίσως κερδίσουμε κάτι από όλα αυτά:

τίτλος: Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

«Υπάρχουν δυο τρόποι  να ζήσεις τη ζωή σου. Ο ένας είναι λες και τίποτα δεν είναι θαύμα. Ο άλλος είναι λες και τα πάντα είναι θαύμα». [Albert Einstein]

«Απόλαυσε τις χαρές της μέρας…κι άντεξε τα κακά με υπομονή, γιατί μόνο αυτή η μέρα είναι δική μας: είμαστε νεκροί για το χθες και αγέννητοι για το αύριο». [Jeremy Taylor]

τίτλος: ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΤΗ ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ ΜΕ ΤΗ ΦΙΛΙΑ

«Όσοι τη χαρά γνωρίζουν όταν την μοιράζονται κερδίζουν- η ευτυχία γεννήθηκε δίδυμη». [λόρδος Βύρων]

«Να μπορείς να βρίσκεις χαρά στην χαρά κάποιου: αυτό είναι το μυστικό της ευτυχίας». [George Bernanos]

τίτλος: Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΑΛΗΝΙΑ

«Μάθε να σιωπάς. Άφησε το ήρεμο μυαλό σου να ακούει και να απορροφά». [Πυθαγόρας]

«Κλείσε τα μάτια και θα δεις καθαρά. Πάψε ν΄ακούς και θα πιάσεις την αλήθεια». [τατοϊστικό ποίημα]

τίτλος: ΒΡΕΣ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΣΕ ΜΙΚΡΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

«Να είσαι ευτυχισμένος με μικρά πράγματα. Δίνουν την ευκαιρία στην υπέρτατη ευτυχία να διεισδύσει μέσα σου, ήσυχα». [Pam Brown]

«Το να γίνεις εξαιρετικά ικανός σε κάτι, όσο ασήμαντο και ‘ ναι, μπορεί να αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες ευτυχίες». [Pam Brown]

τίτλος: Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΝΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ

«Η ευτυχία είναι εσωτερική κι όχι εξωτερική κι έτσι δεν εξαρτάται από το τι έχουμε, αλλά από τι είμαστε». [Henry van Dyke]

«Κάνε με να είμαι ωραίος εσωτερικά, στην ψυχή, κι όλα τα εξωτερικά αποκτήματα να βρίσκονται σε αρμονία με το βαθύτερο εαυτό μου. Μακάρι να θεωρώ πλούσιο τον σοφό και μακάρι να έχω τέτοια πλούτη που μόνο κάποιος με αυτοσυγκράτηση μπορεί να αντέξει ή να κρατήσει». [Σωκράτης]

….θα μπορούσα να έγραφα και άλλα πολλά. Εξάλλου είναι ένα θέμα ανεξάντλητο από όποια πλευρά το κοιτάξεις…Και όπως πάντα σε μια έννοια τόσο γενική και τόσο υποκειμενική…το μόνο που μπορείς να ευχηθείς είναι: να κατορθώσεις να την αγγίξεις.

Απόψε θα ήθελα να βάλω ένα μουσικό κομμάτι, το οποίο το έχω ξαναβάλει, αλλά  που πάντα με συγκινεί…με κάνει να αισθάνομαι ελεύθερη… «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-exodus»…που μπορεί να αποτελεί ένα χαρακτηριστικό της ευτυχίας. Who knows? 😉


10 Responses to “Ευτυχία…”


  1. 17 Ιουνίου, 2009 στο 1:59 πμ

    εγώ θα προσθέσω την ταπεινή μου άποψη, οτι η ευτυχία χωράει μέσα σε μία απλή αγκαλιά..

    καληνύχτα σας..

  2. 17 Ιουνίου, 2009 στο 3:58 μμ

    Ευτυχία για μένα είναι να έχω όμορφη διάθεση και να ζω την κάθε στιγμή… το ζητούμενο είναι πώς να έχω όμορφη διάθεση…

    Εύχομαι από καρδιάς πολλές στιγμές ευτυχίας!

    ΥΓ: Νιώθω τα πολύ δύσκολα βρίσκονται στο τέλος τους… το νιώθεις κι εσύ;

  3. 18 Ιουνίου, 2009 στο 1:02 πμ

    Η Ευτυχία ήρθε χτες από τον Vishnu.
    Ήρθε να δω το καινούριο της μαλλί που το είχε κάνει ξανθές ανταύγιες.
    Δεν λέω… καλό ήταν. Μόνο που νομίζω ότι θα έπρεπε να αλλάξει και το ντύσιμο τώρα, αλλά δεν της το είπα.

    Τι λέγαμε; Α!!! Ναί!
    …αυτό:

    “Όσοι τη χαρά γνωρίζουν όταν την μοιράζονται κερδίζουν- η ευτυχία γεννήθηκε δίδυμη”. [λόρδος Βύρων]

    …είναι το καλυτερότερο απ’ όλα και ψηφίζω Byron… δαγκωτό.

    Η clipάρα φοβερή και καλά έκανες που την έβαλες!!!
    Και κάθε μέρα να την έβαζες δεν θα είχα κανένα πρόβλημα. 🙂
    …Άσε που καθώς την άκουγα… με είδα ντυμένο, όπως είμαι, στα πειρατικά …να καβαλάω ένα μαύρο άλογο και εκείνη να μου απλώνει το χέρι και να ανεμίζουν τα διάφανα πέπλα που φοράει…
    (Δεν συνεχίζω. Πιο κάτω γίνεται…) 😉
    (Η σκηνή διαδραματίζεται σε παραλία)

    Sorry που είμαι λακωνικός σήμερα.
    Άλλη φορά, θα σου γράψω περισσότερα. 🙂

    Πολλά φιλιά.

  4. 4 vad
    18 Ιουνίου, 2009 στο 5:31 πμ

    Κάπου το διάβασα παλιά και μ’αρεσε:-Γέλα πριν ευτυχήσεις,γιατί υπάρχει φόβος να μη γελάσεις ποτέ!
    -Τι να ναι ευτυχία,βρε;
    Η κάθε μικροστιγμή που σε γεμίζει…
    -Κλά το είπες στον εαυτό σου,μη μας ζαλίζεις με τέτοια καλοκαιριάτικα,αντε πιάσε παραλίες:))

  5. 18 Ιουνίου, 2009 στο 12:06 μμ

    “Να μπορείς να βρίσκεις χαρά στην χαρά κάποιου: αυτό είναι το μυστικό της ευτυχίας”συμφωνω απόλυτα…..καθώς εμείς οι άνθρωποι δε θέλουμε να πάει μπροστάκανείς αλλος εκτός από εμάς τους ίδιους και έτσι γινόμαστε κομπλεξικοι και κακοί μέχρι κόκκαλο!

  6. 19 Ιουνίου, 2009 στο 9:43 πμ

    Συμφωνώ απόλυτα ευρύνοε… 😉

  7. 19 Ιουνίου, 2009 στο 9:45 πμ

    Λουλούδι μου όλοι προσπαθούμε να βρούμε αυτές τις στιγμές με την καλή διάθεση… 🙂

  8. 19 Ιουνίου, 2009 στο 9:47 πμ

    Προσπαθώ να το υιοθετήσω αυτό γλαύκη μου…ίσως έτσι βρω την ευκαιρία να ευτυχίσω!

  9. 19 Ιουνίου, 2009 στο 9:48 πμ

    Osiri μου χαίρομαι που σου άρεσε το κλιπ…σαν άκουσμα το είχα από παλιά…τη συγκεκριμένη version την άκουσα πέρσι και τη λάτρεψα, όπως και τον Maksim…
    Αυτό το κομμάτι με ενέμπνευσε για πολλά, πέρσι…!!!

    Καλά το άλλο με την κυρία του Vishnu και τις ανταύγιες, το αφήνω ασχολίαστο! 😆

    Φιλιά πολλά!!! 😛

  10. 19 Ιουνίου, 2009 στο 9:50 πμ

    Έλα ντε!!! τι με έπιασε βρε vad μου καλοκαιριάτικα??? 🙂


Σχολιάστε

Zodiac Sign: Gemini

On Line

Αποσπάσματα από το βιβλίο του IRVIN D. YALOM: «ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ»

- Οι φόβοι δεν γεννιούνται στο σκοτάδι. Αντίθετα είναι μάλλον σαν τα αστέρια, βρίσκονται πάντα εκεί, αλλά τους κρύβει η λάμψη της ημέρας.

- Ο άνθρωπος πρέπει να έχει μέσα του χάος και φρενίτιδα για να γεννήσει ένα αστέρι, που χορεύει.

- Οι εραστές της αλήθειας δεν φοβούνται τις καταιγίδες και τα θολά νερά. Αυτό που φοβούνται είναι τα ρηχά νερά.

- Μια ζωή χωρίς αλήθεια είναι ένας ζωντανός θάνατος.

- Amor fati : διάλεξε τη μοίρα σου, αγάπα τη μοίρα σου.

- ΓΙΝΕ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ !!!

Ιουνίου 2009
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μάι.   Ιολ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Blog Stats

  • 317,719 sparkles

prt

lost in black hole

Astrofegia’s world

Angel’s Tattoo

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 28 ακόμα followers


