11
Νοέ.
11

Fairy tales and Lies…

Μια νέα μου ενασχόληση τον τελευταίο καιρό, στάθηκε η αφορμή για το post αυτό..

Η καινούρια μου ασχολία είναι η αφήγηση παραμυθιών, κάθε πρωί στις 10:00 στον πιο κόκκινο και στον πιο βρόχινο πλανήτη! Είναι ο Rain Planet (web radio) της αγαπημένης μου φίλης, Angelina Rain. -εεε λίγη διαφήμιση δεν βλάπτει! 😉 –

Αυτή η πιο στενή μου επαφή κι η είσοδός μου στον κόσμο των παραμυθιών ξεκίνησε μια νέα σειρά σκέψεων. Ακολούθησα ξανά το επικίνδυνο και δύσβατο μονοπάτι των εσωτερικών μου ανησυχιών/προβληματισμών…με την ελπίδα πάντα να μην πέσω πάνω σε αδιέξοδο…

Λίγο δύσκολο, ως αρκετά θα έλεγα…αλλά …ok lets go!

Παραμύθια! Τι ακριβώς είναι το παραμύθι? Μια ωραιοποιημένη ιστορία, αλληγορική -και διασκεδαστική πολλές φορές- με σκοπό να περάσει ένα διδακτικό μήνυμα…Ναι σίγουρα είναι κι αυτό, αλλά αναρωτιέμαι πόσο μακριά απέχει από το ψέμα?

Το ψέμα δεν θα μπορούσε να είναι εξίσου μια ωραιοποιημένη ιστορία? Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος? Φαντάζομαι πως ναι. Μάλιστα μπορεί να εξελιχθεί σε ολόκληρη τέχνη. Ο ψεύτης εκπαιδεύεται και εξελίσσεται στον καλύτερο ηθοποιό, ώστε να γίνει απόλυτα πιστευτός.

Θα μου πεις πως το ψέμα πολλές φορές εξυπηρετεί κι άλλους σκοπούς. Καταρχάς το χρησιμοποιεί κάποιος για να αποφύγει μια άσχημη επίπτωση. Μπορεί να έχει κάνει κάτι άσχημο και δόλιο και θέλει να κρυφτεί πίσω από ένα «μύθο»… <<Δεν το έκανα εγώ, άλλος είναι ο φταίχτης>>. Το ψέμα είναι το μέσο για να βγει κανείς «λάδι», αμόλυντος και αγνός στα μάτια άλλου…Μπορεί επίσης κανείς να συκοφαντήσει κάποιον…ή και να προστατέψει άλλον ή κάτι…

Χμμμ ναι, φθάσαμε και στο κεφάλαιο: τα «κατά συνθήκη ψέματα». Αυτά πολλοί τα χαρακτηρίζουν αθώα…Είναι όμως? Είναι στην ουσία το ψέμα αθώο? Αρκετοί θα υποστηρίξουν πως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και αν σε κατά γενική ομολογία σκοπός ενός ψέματος είναι διαφυλάξει την ευτυχία και την γαλήνη κάποιου, τότε ορθώς και ξεστομίζεται. Πολλοί παραδέχονται πως η αλήθεια είναι σκληρή και δύσκολα την αντέχει κανείς…Οπότε προτιμά να χαθεί στο ροζόγκριζο σύννεφο του ψέματος, παρά να βυθιστεί στην λευκή και αστραφτερή αλήθεια, εκεί που κάθε ατέλεια και ρυτίδα «τρομοκρατεί».

Σε αυτή τη φάση θα παρέμβω και θα πω, ότι το ψέμα αυτό είναι ένα παραμύθι. Ο κόσμος τελικά δίνει περισσότερη σημασία στους όρους και όχι στην ουσία των λέξεων. Δέχεται πιο εύκολα το παραμύθι που του σερβίρεται απ’ ό,τι το ψέμα. Στο ψέμα μπροστά όταν μάλιστα αποκαλυφθεί, εκρήγνυται συνήθως, επειδή δεν χωνεύει το λεγόμενο «δούλεμα». Ενώ παράλληλα θεωρεί πως το παραμύθι είναι κάτι πιο ήπιο άρα και αποδεχτό.

Είτε ψέματα είτε παραμύθια όμως δεν παύουν να είναι χαρακτηριστικά του ανθρώπου. Τόσο να τα λέει όσο και να τα ακούει. Όποιος ισχυριστεί πως ποτέ στη ζωή του δεν έχει πει το παραμικρό ψέμα/παραμύθι …χαχαχαχαχα είναι τότε ο μεγαλύτερος ψεύτης/παραμυθάς της Ιστορίας.

Ποια είναι η θέση μου στο θέμα αυτό? Χμμμ, Θα σας την αποκαλύψω στα σχόλια -αν θα υπάρξουν-. Το σίγουρο είναι πως έχω πει κι εγώ πολλά ψέματα στη ζωή μου…Τώρα ξεκίνησα και τα παραμύθια! :mrgreen:


6 Responses to “Fairy tales and Lies…”


  1. 1 Rostar
    11 Νοέμβριος, 2011 στο 10:27 μμ

    Ωραίο το θέμα!
    Η αφήγηση των παραμυθιών στον Rain Planet ήταν πολύ καλή, από το ένα δείγμα που άκουσα.
    Δεν έχω λόγους να πιστεύω ότι στα υπόλοιπα θα ήταν κατώτερη. Μάλλον καλύτερη θα είναι, αν αναλογισθώ το άγχος που σε διακατείχε στην αρχή. Κρίμα που δεν είναι στα χρονικά όρια που να μπορώ ν’ ακούσω…
    Τώρα για το «ΨΕΜΜΑ»… Φυσιολογικό θα το χαρακτηρίσω. Η πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων και οι δύσκολοι χειρισμοί που απαιτούνται είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν χωρίς ΚΑΙ το ψέμμα.
    Σκληρό αυτό που λέω αλλά έτσι είναι. Σημασία έχει, τελικά, το μέγεθος και οι ευρύτερες επιπτώσεις του ψέμματος.
    Όσον αφορά το «ΠΑΡΑΜΥΘΙ» είναι κάτι άλλο. Κακώς έχει ταυτιστεί σε μια γλωσσική απλούστευση με το ψέμμα.
    Υπ ‘αυτή την έννοια και το διήγημα είναι ψέμμα, όπως επίσης και το μυθιστόρημα. Αν ισχυριστεί κάποιος ότι στο παραμύθι υπεισέρχεται το στοιχείο της υπερβολής, τότε θα πω ότι σαν ψέμμα θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την επιστημονική φαντασία, την ποίηση αλλά και τον κινηματογράφο…

    Ας αφήσω και το μουσικό μου δωράκι…

    Αν μου απαντήσεις ότι… δεν σου άρεσε, θα το θεωρήσω πολύ μεγάλο ψέμμα!
    🙂

  2. 12 Νοέμβριος, 2011 στο 12:28 πμ

    Σκεφτόμουν ότι το ψέμα και το παραμύθι δεν είναι όμοια βέβαια, αλλά έχουν ένα κοινό μέρος, ας πούμε. Γι αυτό μερικές φορές μιλάμε για «παραμύθιασμα» εννοώντας το ψέμα.
    Τα παραμύθια πιστεύω πως μέσα στην υπερβολή τους και το ψέμα τους, τελικά φωτίζουν καλύτερα την πραγματικότητα, γιατί απελευθερώνουν τη φαντασία και τη γλώσσα αυτών που τα γράφουν και ταυτόχρονα μιλούν κατευθείαν στο υποσυνείδητο του νεαρού συνήθως αναγνώστη ή ακροατή.
    Συχνά -ίσως σχεδόν πάντα- οι καταστάσεις και οι ήρωες των παραμυθιών έχουν συμβολική σημασία και είναι ένας τρόπος για να μιλήσουν οι μεγάλοι στα παιδιά για όλα τα θέματα της ζωής.
    Τώρα για το ψέμα ας μην πω πολλά. Σίγουρα όλοι μας λέμε κάποιες φορές ψέματα, ή ίσως μισές αλήθειες….το θέμα είναι να είμαστε όσο πιο κοντά στην αλήθεια των προθέσεών μας, ώστε να μην νιώσει ο άλλος εξαπατημένος. Και κυρίως να μην βλάψουμε με όσα λέμε.
    Και τελειώνω την πολυλογία μου με την αναφορά στην εκπομπή με τα παραμύθια, στο Rain Planet!
    Πραγματικά όμορφη ιδέα, που την υλοποιείς πολύ καλά (σε άκουσα την Τρίτη νομίζω!)
    Φιλιά πολλά!

  3. 12 Νοέμβριος, 2011 στο 12:39 πμ

    Με ‘κάλυψε’ η Ερατώ.
    Τα είπε τόσο καλά που, ειλικρινά, δεν έχω τίποτα να προσθέσω.
    Υπέροχη η καινούρια σου ενασχόληση!
    Θα σε ακούσω, σίγουρα, το σ/κ. 🙂

    Φιλιά πολλά!

  4. 12 Νοέμβριος, 2011 στο 10:03 πμ

    Θα ξεκινήσω από το τέλος αγαπητέ Rostar. Γνωρίζεις την παροιμία που λέει: «θέλει η π#@%@να να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει?
    Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, εεε κάπως έτσι αισθάνομαι εγώ με το δώρο σου. Λες να μην μου αρέσει? 😛
    Αλλά είπαμε. Εδώ λέμε να «αποτοξινωθούμε» από τον Sting (στο blog τουλάχιστον) επειδή βλέπω να με κυνηγάνε μετά! :mrgreen:

    Για να σοβαρευτώ λιγάκι θέλω να σου θέσω ένα ερώτημα που πηγάζει από μια φράση που, μου είχε πει κάποτε ένας σοφός…
    Η Ζωή είναι απλή. Ο άνθρωπος την κάνει πολύπλοκη. Δεν το πιστεύεις αυτό? Άρα να και η «αναγκαιότητα» του ψέματος στη ζωή μας.

    Επίσης θέλω να σου θέσω άλλο ένα ερώτημα: Γιατί έχουμε δώσει στο «ψέμα» αρνητική σημασία? Όταν ακούμε αυτή τη λέξη παίρνουμε πάντα μια αμυντική και επιφυλακτική στάση?
    Στην ουσία το παραμύθι και το ψέμα δεν είναι το ίδιο…?
    Μου γράφεις πως αν δεχθούμε αυτό το συσχετισμό είναι σαν να αρνούμαστε την ποίηση, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία …την επιστημονική φαντασία κλπ…
    Μα ποιος είπε πως το ένα αναιρεί το άλλο? Ποιος είπε πως μια κατάσταση, ένα πράγμα δεν έχει το καλό και το κακό του? Το σκάρτο και το ωφέλιμο? 🙄

  5. 12 Νοέμβριος, 2011 στο 10:12 πμ

    Έχεις δίκιο Ερατώ…άρα η «χρήση» του ψέματος ή του παραμυθιού είναι και αυτό που κάνει τη διαφορά…Εκεί έγκειται και η κρίση του…
    Κρίνεις το αποτέλεσμα και την επίπτωση…
    Βέβαια είναι πιο εύκολο να αναγνωρίσεις το παραμύθι από το ψέμα…ίσως μάλιστα, το ψέμα μπορεί να μην αποκαλυφθεί και ποτέ….!
    Καλή σου μέρα!

  6. 12 Νοέμβριος, 2011 στο 10:14 πμ

    Αφού σε κάλυψε η Ερατώ, δεν έχω και εγώ κάτι άλλο να προσθέσω Λιλιθάκι μου…
    Όσο αφορά την καινούρια μου ενασχόληση (κάτι που παρέλειψα να αναφέρω στους προηγούμενους 2 φίλους) εσείς θα την κρίνετε…

    Άμα αρχίσω να λέω εγώ τη γνώμη μου θα…. :mrgreen:

    Καλό Σ/Κ, νεράϊδα μου!


Σχολιάστε

Zodiac Sign: Gemini

On Line

Αποσπάσματα από το βιβλίο του IRVIN D. YALOM: «ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ»

- Οι φόβοι δεν γεννιούνται στο σκοτάδι. Αντίθετα είναι μάλλον σαν τα αστέρια, βρίσκονται πάντα εκεί, αλλά τους κρύβει η λάμψη της ημέρας.

- Ο άνθρωπος πρέπει να έχει μέσα του χάος και φρενίτιδα για να γεννήσει ένα αστέρι, που χορεύει.

- Οι εραστές της αλήθειας δεν φοβούνται τις καταιγίδες και τα θολά νερά. Αυτό που φοβούνται είναι τα ρηχά νερά.

- Μια ζωή χωρίς αλήθεια είναι ένας ζωντανός θάνατος.

- Amor fati : διάλεξε τη μοίρα σου, αγάπα τη μοίρα σου.

- ΓΙΝΕ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ !!!

Νοέμβριος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ.   Δεκ. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Blog Stats

  • 318,970 sparkles

prt

lost in black hole

Astrofegia’s world

Angel’s Tattoo

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 28 ακόμα followers


