05
Δεκ.
11

Christmas Tales…

Συνήθως λένε πως τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή για τα παιδιά. Δεν ενστερνίζομαι αυτή την άποψη. Θεωρώ πως είναι μια περίοδος και για μεγάλους που αισθάνονται όμως σαν παιδιά. Ακόμα και οι γκρινιάρηδες τύποι, που στραβομουτσουνιάζουν και «αφορίζουν» αυτή τη γιορτή, υπογραμμίζοντας την εμπορική πλευρά του θέματος… στο τέλος παρασύρονται απ΄την χαρούμενη και χουχουλιάρικη διάθεση των ημερών. Καταλαμβάνονται απ’ το πνεύμα των Χριστουγέννων κι όλοι λίγο ή πολύ μπαίνουν στο χορό του στολισμού, κάνουν ψώνια, αγοράζουν δώρα…

Ένα μέρος του εαυτού μου κάθε τέτοια εποχή γίνεται πάλι παιδί. Ξυπνάει μέσα μου ο ενθουσιασμός, επιστρέφει η παλιά αθώοτητα, μνήμες παιδικές ξεπηδούν από το μυαλό…

Ιδιαίτερα αυτή την εποχή θυμάμαι τα παραμύθια που διάβαζα ή έβλεπα στην τηλεόραση. Δεν αναφέρομαι γενικά στα «παραμύθια», αλλά τις χριστουγεννιάτικες ιστορίες. Εκείνες που έχουν σαν κεντρική εικόνα ένα μεγάλο χριστουγεννιάτικο δέντρο και γύρω απ’ αυτό ξετυλίγεται μια ιστορία.

Μέσα από την πληθώρα των παραμυθιών ή των χριστουγεννιάτικων ταινιών, δύο είναι εκείνα που καταλαμβάνουν μια ξεχωριστή θέση μέσα μου…

Το πρώτο είναι ο Καρυοθραύστης. Λατρεύω αυτό το παραμύθι σε όλες τις μορφές του..είτε είναι σε cartoon, είτε μπαλέτο ή ακόμα στον πάγο. Η μάχη του Καρυοθραύστη με τα ποντίκια και η επικράτηση του καλού, πάντα με μαγεύει. Φυσικά συνοδεύεται απ’  τη φανταστική μουσική του Τσαϊκόφσκι!

Όμως κάθε πράγμα έχει δυο τουλάχιστον όψεις. Η μια είναι η ευχάριστη κι άλλη η θλιβερή…Στην δεύτερη περίπτωση ανήκει το επόμενο παραμύθι. Πάντα με συγκινούσε η άσχημη κατάληξη του κοριτσιού με τα σπίρτα. Βέβαια ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν προσπάθησε στο τέλος να αφήσει μια νότα αισιοδοξίας…τα επίγεια βάσανα τελειώνουν και μια καινούρια αρχή, πιο χαρούμενη περιμένει παρακάτω…είναι έτσι όμως? Όπως και να έχει είναι στενάχωρο να πεθαίνει ένα μικρό παιδί…Παρόλα αυτά, το κοριτσάκι με τα σπίρτα είναι ένα από τα αγαπημένα μου!

Εδώ θα σας παραθέσω ολόκληρο το μύθο μέσα σε λίγα λεπτά…

Εσάς ποια είναι η αγαπημένη σας χριστουγεννιάτικη ιστορία?

 


10 Responses to “Christmas Tales…”


  1. 1 Angel
    5 Δεκέμβριος, 2011 στο 11:39 μμ

    Πολύ όμορφο ποστάκι το σημερινό!
    Εμένα τα Χριστούγεννα όμως μου προκαλούν
    μελαγχολία! Εκτός βέβαια αν ο καλός μου Αη Βασίλης
    μου φέρει εκείνη την καραμπίνα που του ζήτησα!
    Χα χα χα χα χα

    Αγαπημένη ιστορία;;; Χμ….

    Φιλάκια πολλά!!!!

  2. 5 Δεκέμβριος, 2011 στο 11:54 μμ

    Το κοριτσάκι με τα σπίρτα είναι σίγουρα ‘σήμα κατατεθέν’ των Χριστουγέννων.
    Πολύ θλιβερό όμως… δεν μπόρεσα να δω ολόκληρο το βιντεάκι που έβαλες.
    Πάντα το παθαίνω αυτό με το κοριτσάκι με τα σπίρτα…
    Θα συμφωνήσω με την Angel.
    Αγαπημένο το A Christmas Carol του Charles Dickens, αλλά και η ιστορία του Rudolf και τόσα πολλά άλλα…
    Πολύ όμορφο ποστ!

    Φιλιά, Αστέρι μου!

  3. 6 Δεκέμβριος, 2011 στο 12:05 πμ

    Πολλές είναι οι αγαπημένες χριστουγεννιάτικες ιστορίες, Αγγελάκι μου, και ανάμεσα σε αυτές είναι η δική σου όμορφη επιλογή. Γνωστή κι ως «Σκρουτ滨!
    Μάλιστα βλέποντας το trailer που μοιράστηκες μαζί μας [και σε ευχαριστώ για αυτό] είδα και το «Πολικό Εξπρές». Επίσης αγαπημένη!
    Φιλιά πολλά!

    Υ.Γ: Μακριά από τα όπλα εσύ! :mrgreen:

  4. 6 Δεκέμβριος, 2011 στο 12:11 πμ

    Έχεις δίκιο Λιλιθάκι μου…είναι μια ιστορία θλιβερή και στενάχωρη…αλλά την αγαπώ πολύ!
    Ο Ρούντολφ, εεεε? Αγαπημένος! 🙂
    This is for you! 😉

    Σας ευχαριστώ που σας άρεσε το post μου!

    Φιλιά πολλά!

  5. 6 Δεκέμβριος, 2011 στο 6:40 μμ

    Πραγματικά τα χριστουγεννιάτικα παραμύθια δίνουν στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους ένα έντονο συναισθηματικό κλίμα.
    Δεν έχω δει τον Καρυοθραύστη , θα το κάνω τώρα.
    Το «κοριτσάκι με τα σπίρτα» το έχω δει σε διάφορες εκδοχές και είναι από τα πρώτα παραμύθια που έχω διαβάσει στη ζωή μου!
    Συμφωνώ με τη Lilith πως είναι πολύ λυπητερό ειδικά όταν το διαβάζει ένα παιδί…πάντως έχω δει και μια ταινία που του είχαν βάλει χαρούμενο τέλος με το κοριτσάκι να παντρεύεται το γιο του δημάρχου της πόλης!
    Ωραίο ποστ!

  6. 6 Δεκέμβριος, 2011 στο 6:45 μμ

    Μόνο που δεν μας είπες ποιο είναι το δικό σου αγαπημένο χριστουγεννιάτικο παραμύθι! χαχαχαχαχαχαχα
    Δεν πειράζει όμως Ερατώ μου…!
    Καλό σου βράδυ,
    φιλιά!

  7. 6 Δεκέμβριος, 2011 στο 7:30 μμ

    Χμμμμ έχεις δίκιο!
    Επειδή δεν θυμάμαι άλλο χριστουγεννιάτικο παραμύθι που να μου άρεσε εκτός από το ¨Κοριτσάκι με τα Σπίρτα» θα κάνω μια αναφορά στο «Nightmare before Christmas» μια από τις αγαπημένες μου χριστουγεννιάτικες ταινίες!

  8. 6 Δεκέμβριος, 2011 στο 7:43 μμ

    Δεν την έχω δει αυτή ομολογώ αν και μου έχεις μιλήσει γι αυτή….του Tim Burton είναι αν θυμάμαι καλά, εεεε? Ίσως να τη δω και σύντομα, μάλιστα! 😉

  9. 6 Δεκέμβριος, 2011 στο 9:39 μμ

    O Tim Burton έχει κάνει την παραγωγή και συμμετέχει στο σενάριο, αλλά η ταινία θυμίζει πολύ το στυλ του και έτσι πολλοί την αναφέρουν σαν ταινία του Burton ενώ είναι του Henry Selick.
    Είναι κάπως περίεργη αλλά θα σου έλεγα – πάλι!- να την δεις!
    Φιλιά!

  10. 6 Δεκέμβριος, 2011 στο 10:32 μμ

    Ωραία αυτή τη φορά θα ακολουθήσω τη συμβουλή/πρότασή σου! 🙂


Σχολιάστε

Zodiac Sign: Gemini

On Line

Αποσπάσματα από το βιβλίο του IRVIN D. YALOM: «ΟΤΑΝ ΕΚΛΑΨΕ Ο ΝΙΤΣΕ»

- Οι φόβοι δεν γεννιούνται στο σκοτάδι. Αντίθετα είναι μάλλον σαν τα αστέρια, βρίσκονται πάντα εκεί, αλλά τους κρύβει η λάμψη της ημέρας.

- Ο άνθρωπος πρέπει να έχει μέσα του χάος και φρενίτιδα για να γεννήσει ένα αστέρι, που χορεύει.

- Οι εραστές της αλήθειας δεν φοβούνται τις καταιγίδες και τα θολά νερά. Αυτό που φοβούνται είναι τα ρηχά νερά.

- Μια ζωή χωρίς αλήθεια είναι ένας ζωντανός θάνατος.

- Amor fati : διάλεξε τη μοίρα σου, αγάπα τη μοίρα σου.

- ΓΙΝΕ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ !!!

Δεκέμβριος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ.   Ιαν. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 318,970 sparkles

prt

lost in black hole

Astrofegia’s world

Angel’s Tattoo

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 28 ακόμα followers


